søndag 1. juli 2012

Bukkøy- jakten på drivved

Hei godt folk!
Jeg er oppvokst på Avaldsnes, og har et nært forhold til Bukkøy. Her har jeg tilbragt maaange timer, med både familie og venner. Vi har enten gått fra Veldetun, parkert oppe ved Avaldsnes kirka eller kjørt med båt for å komme oss dit. 



Jeg er visst en skikkelig patriot, kjenner jeg blir glad av å skrive om den vakre øya i Karmsundet..:)

 Øya kan brukes til ulike ting egentlig. Her kan du gå tur, bade, grille, jogge, se på dyreliv, fiske, leke gjemsel og ikke minst bli tatt med 1000år tilbake i tid, til vikingtiden. 

Det er utrolig å se alle forandringer som har skjedd der de siste åra. Mye trær er hogget ned, nye stier er laget- vikinggården ekspanderer stadig. Det er imponerede håndarbeid. Alt er nemlig bygget opp på den orginale måten, uten tekonologiske hjelpemidler.


Mamma og jeg har gått mye tur her de siste årå, både med og uten barnevogn og unger. Ungene liker seg selvsagt også utrolig godt her, da det gir maks utfoldelse for små kropper og hender. 
 Idag var det vi to, hunden og lille gull som var her. Simba eeelsker tur i skog og mark. Se så fin han er!!

 Jeg var på jakt etter drivved til ulike prosjekter her hjemme og på Bukkøy finnes mye av den sorten. Idag fant jeg 2 perfekte småplanker og en stor stamme. 


Vi fant også en drit lekker, stor planke, som antagelig har vært en del av et gjerde. Det var nemlig en stor jernbolt i den ene enden. Minuset var at den veide et tonn..MINST! Så jeg trenger en sterk person med meg for å hente den. Eller evt at jeg går ned alene, uten barnevogn og hund. Lot seg desverre ikke gjøre å få den med seg hjem. 
Drivved er forresten skikkelig hot nå i interiørverden. Her er det bare kreativiteten som setter en stopper for hva du kan bruke den til/lage av det. 
Jeg har planer om å bruke noe av det på det ene badet og noe av det til dekorasjon på spisebordet. 

Bilder av dette kommer etterhvert. Imens kan du kose deg med inspirasjon fra disse bildene:

Driiit kul sengegavl...

En hylle, til å ha div på.

Dødslekker tapet..ÅÅ, denne vil jeg ha på en vegg her hjemme!

Fantastisk flott bord, som muligens ikke er altfor vanskelig å snikre?!

Så folkens, bukkøy kan altså brukes til så mangt. Innsamling av naturlige interiørtekstiler, familiekos og sightseeing:)

Ønsker deg en fortsatt flott kveld og tusen takk for besøket!

Klem fra meg

8 kommentarer:

  1. Elske Bukkøy! <3

    Spente på å se ka du trylle fram av drivveden :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Er spent selv på resultatet..Er jo ikke akk snikker av yrke...;) MEN, må selvsagt legge ut bilder når jeg prosjektet er ferdig!

      Slett
  2. Svar
    1. Haha... Takk, det må vel bety at du liker det? Mer kommer...:)

      Slett
  3. Du burde blitt journalist du ! ps har du ein agurknytt om den søte hunden eller ? Måtte berre inn og sjekke etter meld frå deg ;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Hobbyjournalist i tilfelle..:) Hva tenker du på, mtp hunden? At den luringen stakk av igår kveld og ikke kom hjem før kl 03.30 inatt?? Off, har sovet omtrent 2, maks 3 timer i natt. Har han gått bananas i en agurkåker??

      Slett
    2. Ding ding, der tok jeg den. Neste blogginnlegg blir definitivt en agurknyjet om feks den spinngale hunden elle de gale naboene i kalvatrehagen..;)

      Slett